איך מנקים מזרון?

מזרון, כמו יתר הפריטים בביתנו, צובר לא מעט לכלוך במהלך הזמן. אולם, זהו קרוב לוודאי פריט שאנשים מנקים רק לעתים רחוקות, אם בכלל. למרות שאנו ישנים על מזרון 8 שעות בממוצע ביממה, אנחנו לא מנקים אותו מספיק, מה שעלול להוביל להיווצרות של חיידקים, אלרגנים ואפילו עובש . כדי ליהנות משנת לילה נעימה, חשוב לדעת איך מנקים מזרון, ופה נגלה לכם את השיטות היעילות והפשוטות ביותר לעשות זאת.

איך מנקים מזרון? 4 שיטות קלות ויעילות

לפני שאתם מנקים את המזרון שלכם, חשוב לקרוא את הוראות התחזוקה של המזרון שיש לכם. בדקו אם יש חומרים שעלולים להזיק למזרון שלכם, והימנעו משימוש בחומרים האלו, או בשיטות שעשויות לעשות יותר נזק מתועלת.

שאיבת אבק

עבור ניקוי מזרון יעיל, השתמשו תחילה בשואב אבק. התחילו בהסרת כל המצעים והכריות. לאחר מכן, השתמשו בחיבור הריפוד של השואב שלכם כדי לנקות ביסודיות את משטח המזרון, ולאסוף אבק, לכלוך ופסולת. התרכזו בתפרים ובחריצים שבהם אלרגנים נוטים להצטבר. עבור הקצוות והפינות, השתמש בכלי החריצים של השואב.

ניקוי כתמים נקודתי

נקו כתמים על המזרן שלכם בעזרת תערובת של חומר ניקוי עדין (כמו נוזל כביסה) ומים חמימים. הכינו תמיסה על ידי שילוב של כמות קטנה של חומר ניקוי עם מים. קחו מטלית נקייה או ספוג ניקוי, טבלו אותו בתמיסה וטפחו על האזורים המוכתמים בעדינות. הימנעו מקרצוף מוגזם כדי למנוע נזק לבד. לאחר הסרת הכתם יש לשטוף את האזור במטלית לחה ולייבש במגבת. הניחו למזרן להתייבש באוויר לפני הנחת המצעים מחדש.

סודה לשתייה

רעננו את המזרן שלכם באופן טבעי עם סודה לשתייה, שמהווה מפיג ריח חזק. פזרו סודה לשתייה בנדיבות על פני כל משטח המזרון ותנו לסודה "לשבת" לפחות 30 דקות. לריח נעים, הוסיפו לסודה לשתייה כמה טיפות שמן אתרי, כמו שמן לוונדר. לאחר הזמן המוקצב, שאבו היטב את הסודה לשתייה מהמזרן.

ניקוי בקיטור

ניתן לבצע ניקוי עמוק ולחטא את המזרן שלכם ביעילות עם ניקוי בקיטור. השתמשו במנקה אדים ידני המיועד לריפוד או למזרנים. התחילו בשאיבת אבק של משטח המזרון כדי להסיר לכלוך ופסולת מפני השטח. המשיכו עם מנקה הקיטור, ועברו באיטיות על כל משטח המזרן. הקיטור מחסל ביעילות חיידקים, קרדית אבק ואלרגנים תוך הסרת כתמים וריחות. ודא שהמזרון מתייבש לחלוטין לפני החלפת מצעים.

כאשר יודעים איך מנקים מזרון, ניתן לעשות זאת בלי בעיה. ודאו שאתם רוכשים מזרון איכותי, והקפידו לנקות אותו אחת לחודש. פה במפעלי טום זמינים לכם מבחר מזרונים איכותיים בשלל מידות, כך שתוכלו לבחור את המזרון המושלם עבורכם. אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו למבחר של מיטות עץ מלא ומזרונים, לצד טיפים לתחזוקה של פריטי השינה שלכם. הצוות שלנו כאן עבורכם בכל עת, ונשמח לספק לכם מידע וייעוץ על מבחר המוצרים והשירותים שלנו מתי שתרצו.

צריכים עזרה?





    דילוג לתוכן